Raggare och Gärdehov

Var i Bollstabruk för några dagar sedan, brorsan var ute efter en bil. När vi kom dit så blev vi bemött utav en 29årig kille med skjortan helt uppknäppt, avklippta jeans med kedja hängandes till plånboken. Cigg i ena näven och ringar som en kärring från Östermalm på den andra näven. Fet guld kedja runt halsen och träskor på fötterna. Det var bara att bita sig i läppen innan man klev ur bilen. När vi väl spanar in bilen så var jag helt färdig. Det var fan de värsta jag skådat. Jag kan inte skriva allt om bilen för då får jag hålla på hela dan. När vi sen provkörde bilen så brast det. Jag skrattade så tårarna rann. Det slamrade brummade och skuttade så fruktansvärt. Innan vi kom till baka med bilen var jag tvungen att säga åt brorsan att stanna så jag fick skratta av mig. Blev ingen affär.... 
...
Var på onsdagen och såg timrå - löven.. svårt att säga nått efter en match. Men vissa såg riktigt bra ut. På freadgen så var jag och såg sundsvall - löven. Matchen va riktigt bra, det måste jag säga, mycket bättre än timrå matchen. Men satan vilket jävla skit ställe gärde är. Läktaren suger, man hör inte vad dom säger i högtalarna, publiken suger. spelarna suger, allt suger där inne. Men måttet var rågat när jag skulle köpa kaffe i pausen. Kön kröp fram. saken e den att det fanns inte så mycket folk i kön utan det var för att det var checka 40 åriga pudel friller som stod i kassan och prata med alla som handla av dom. Snor ungarna som stod framför skulle köpa godis läsk chips och korv. Men dom kunde inte läsa så dom var tvungen att fråga om om vad de kostade och dom beställde en sak i sänder. så den checka 40 åringen fick ju kuta som jag vet inte va.. sen ska dom ju självklart betala med mynt.. GAAAHH hade sån lust att sparka undan benen på dom och stampa på dom. När det väl e min tur så får jag mitt jävla kaffe och man får det i nån jävla piss plastmugg som dom serverade kaffe i för 40 år sedan på gå bingon i kovland. Till råga på att så smaka kaffet piss. Hatar det där jävla stället.. 
...
Idag ska jag ha kalas med släkten.. Det e fan inge roligt, hatar det här vekligen, ska man sitta där och vara glad och pratglad. Tacka så hjärtligt för nått skräp dom köpt på selångersmarknad. Det är ett helvete att man fyller år efter selångermarknad. Under mina 25 år så har man blivit överöst utav skräp därifrån. Tror inte det är nått som jag haft användning för heller...  


Kommentarer
Postat av: syrran

men är du rolig, har du NÅGONSIN fått nått från selånger... otacksamma jävul ;) själv ska man va glad om man ens får nått ;)

Postad 2007-08-21 kl 20:46:11
Postat av: Sofie

otacksamt erik...å tack för inbjudan till födelsedagskalaset som jag inte fick. å du klaga på mig när du inte får nån. pfffffff!

Postad 2007-08-22 kl 21:37:50
URL: http://lillaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback