Tisdag

Lördags blev det fest. En heldag i viktjärn ute i solen. Tyvärr så hade man ju stylat till håret lite med sne lugg.. så nu e jag vit i halva pannan. Fudnerar starkt på att lägga mig och tok pressa fejjan för att sen raka av mig mustachen och pollisongerna.. kan bli det hetaste i sommar. Brukar ju oftast vara jag som sätter sommar trenderna:D Men så kom jag att tänka på en sak. Om man har fethy blir man brunare då? För det måste ju fungera som att smörja in sig med matfett i fejjan. Med lite tur såg ni mig göra en dyking på storgatan i lördags också. Jag lyckades få tag i en longboard ( Lång skateboard om jag förstått det rätt) Jag och en longboard kl 1 på en lördag natt med antagligen flera öl för mycket i kroppen är ingen bra kombination. Jag dudnrade iväg med den för jag tänkte göra en snygg entré till olearys. Men så blev det kullersten. Swooch så flög jag rätt fram i rena dykpositionen. Men konstigt nog så kan jag inte hitta några skrapsår någonstans. Måste ta ett snack med stadsplaneraren. Men skam den som ger sig. Jag upp på brädan igen och gled sakta och mycket mer säkert ner till olearys. Tackade för lånet och gick in och drack en öl för att trösta min skrapsår. Som ni vet så fungerade det ju eftersom alla skrapsår är borta. Träffade en förjävla fin dam när ajg kom ut från damtoaletten också. Tyvärr så minns jag inte vad hon hette. Men jag tror det var nått på C. Hon pluggade iallafall till något. Hon var grön också. Alltså hon såg ut att vara någon miljöaktivist av nått slag. Men jag ska låta det vara osagt, hon kan bara ha varit lite poppig. Nu fick jag ett samtal från Mattias också. Jag hade lovat honom att hjälpa hans syster att flytta från eskilstuna tror jag de va. Vet inte hur jag ska kunna smita undan från det..
...
50 min till avslutat arbetspass nu. Sen ska jag ut til stugan och piska och slava hantverkarna som är där ute. sätta mig på en stol framför dom med en kopp kaffe och ett paket jordgubbar och titta på. Så om jag inte skriiver nått mer så finns det risk att det hänt en arbetsolycka. Ont i halsen känner jag att jag har också.. alltså det känns som om det är nått som lurar där inne. Kan bli sjuk. Men det låter jag ocksåvara osagt. Jag är en förbannat hårdnackad kille. Har fått beröm idag också. Inte så mycket att skryta om igentligen men jag var och lämnade in min lönerapport På 3 år så tyckte dom den nu såg mycket bra ut.
...
Drakbåtsfestivalen ska jag vara med på iår också. Har alltid varit med på det. Dock bara som åskådare tidigare. Men det är en viktig uppgift. Jag har sett till så det skapats en härlig atmosfär längs tävlingsrakan. I år ska jag deltaga på ett mer idrottsligt syfte. Jag ska Pandla!! Eller jag ska sitta i båten och skvätta en massa vatten och ha en företags logga på tröjjan. Nya erfarenheter! Måste bara kommaihåg att jag måste byta lite tider så man kan fira denna trevliga tillställning. 40 min till avslutat arbetspass nu. Vågar sätta mina flippfloppare på att det kommer börja regna kl 15.00.. på sekunden jag slutar. Men det bjuder jag på. Då kan jag sitta med ett paraply och titta på hantverkarna. Som sagt bli inte förvånad om det händer en arbetsolycka.
...
På fredag ska jag på Vindhem också. Bjuden på brakmiddag där. återkommer mer om det senare...
...
tack och bock


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback