Min kärlek för tejp

Började i kanske 8 års åldern. När jag snodde tejprullar av farsan i garaget. Sen tejpades allt! Cykeln var tejpad, skrivbordet var tejpat, fönstret var tejpat och foto ramar var tejpade. Minns att jag hade en telefon på rummet som var röd. men jag ville så klart ha en tuff svart telefon. Så jag skruvade sönder den och tejpade hela telefon med svart el-tejp. riktigt nöjd blev jag av resultatet. Sen fick tv dosan en släng av tejpningen. Björklöven har en budget på 100 000 för sina tejp kostnader per år. Jag måste nog fan ligga någonstans där jag också. Förra datorn tejpades också. Julgrans belysningen som hängde runt hela rummet och var kopplad till stereon satt upp med tejp. Handtagen till rummet tejpades.. Minns en gång under gatufesten när vi satt vid å kanten en kväll. Då kom som vanligt burk sammlarna från Nacksta fram och gjorde sina rajder. Vi kom på att vi skulle tejpa upp burkarna i träden. Men mycket riktigt deras skarpögda ögon såg den skimrande plåten på trädet och löste situationen med att gå runt trädet i 20 varv... sammanfattningsvis så är tejpen en konst som inte fått sitt stora genombrott än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback