Vägen till Burma

Wow! vilken dröm jag hade i natt.. Och som vanligt så börjar jag ju fundera på hur funtad man igentligen är. Skulle iallafall ta sparken till Burma i natt. Ni vet Burma som ligger strax efter järnvägs övergången vid Stavreviken, Det var iallafall den vägen jag tog. På väg ner för en backe så körde jag om 2 herrar på delux  sparkar. Här snackar vi glidare med backspeglar och stereo. När jag kom ner för backen så såg jag att det fanns en spark skrot efter väg kanten. Så jag bestämde mig för att piffa till min spark och göra resan lite mer behaglig. Så jag stannade utanför med en med-sladd. Jag hade inte hunnit kliva av sparken innan männen jag kört om kom fram och var oerhört förbannad på mig. Tydligen så hade deras bromsar gått sönder och ville ha hjälp med att stanna. Men de tyckte att jag inte hade visat mänsklig hjälpsamhet när jag bara åkt förbi dom. Det uppklarades rätt snabbt när jag förklarat att jag inte hört deras rop på hjälp pågrudn av deras baslåda som var fast spänd på sitsen. Men så såg jag att de hade bromsar på sparkarna. något jag i drömmen inte reagerade så mycket på.

Men nu idag.. bromsar på en spark! har jag aldrig sett förut. Det bästa var att konstruktionen var så oerhört snygg och praktisk. Jag måste söka på lite sparkar nu på internet och se om det finns sparkarm ed broms. Annars har jag ju drömt värsta geni drömmen. 

Men tro det eller ej så lyckades jag ju komma till Burma... Eller nästan ialflall. När jag paserat järnvägen så blev jag tvungen att åka igenom ett afrikanskt land med en massa vilda djur och stammar. Det var inga problem alls. Men sen kom jag till ingången till Burma. Det är nu det blir riktigt intressant. Den första sträckan var en lång smal hängbro som gick över regnskogen. Men självklart så rammlar jag över räcket.. lyckas hålla tag i en lian en stund för att sedan falla 2-300 meter ner bland ormar spindlar och en massa annat läskigt. Nu borde jag ju vara riktigt rädd ju, hela drömmen har ju förvandlats till en scary movie. Men för att inte låta allt för kaxig så var jag helt lugn. började traska en bit och stöter på en total kvaddad polisbil. Då får jag en flashback syn och ser mig själv köra polis bilen ner i regnskogen. Då visade det sig att det var från filmen Bourne filmen 2.. Att jag nu var med i Bourne filmen 3. Självklart tänkte jag det förklarar ju varför jag inte var rädd när jag föll, eller när jag hamnade bland massa ormar. Det slutade iallafall med att jag sprang flyende från Burma.

Det hände massor mer med händelser men då kommer det sluta med en 600 sidor. Men det som jag fortfarande inte kan släppa är broms systemet på sparkarna. De var ju delux lösningar som garanterat skulle fungera. Om det här var en uppenbarelse så kanske jag ska uppfinna bromsanordnignen. 
...
Idag öppnar Mediamarkt i birsta. Dan före lön! känns ju inte så jätte roligt direkt. Men kanske lika bra också. Nu slipper det bli några impulsköp.   

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en fin dag! ♥

Postad 2007-11-22 kl 11:56:43
URL: http://classiiic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback