I bussarnas värld!

Vill först be om ursäkt för att det har blivit lite skrivet på sistonde. Men nu jävlar ska jag bli en riktig bloggare på heltid... iallafall deltid.  

Valde att åka buss till jobbet idag. Skulle jag ha tagit bilen så hade jag blivit tvungen att sätta på mig ett njurbälte innan jag backat ut från parkeringen. För på min delux kombi så är det höj- och sänkbara dämpare bak och de har helt enkelt slängt in handuken. Bilen e så låg nu så glocalnet  har hört av sig och vill ha den på bästa sädningstid i tv. Det är många bud nu på den bilen. Sj vill ha den framför x2000 så att tåget kan ligga i suget. Eftersom det är rätt låga dörrtrösklar så ville Britney ha den till galorna så inte framstjärten hamnar på löpsedlarna. För att inte tala om NASA som blev sjukt impad på kopplingarna jag gjort när jag satt i kasset spelaren. Tufft läge jag stter i, det känns fel att sälja den till högstbjudande när Britney ligger i vårdnadstvist.. Bästa vora kanske att ha kvar den så man inte skaffar sig några ovänner. Britney brukar ju endå vilja gå med mig på galorna så det e vell inte mer än rätt att låna ut pärlan till chaffisen ... Om jag ska fortsätta med buss historien så var det så att jag satt och såg ett avsnitt av 24 innan jag gick. Jack letade som vanligt terrorister från mellanöstern eftersom de planerat att spränga eller gasa ihjäl halva USA. Jag brukar i vanligafall inte vara fördomsfull men när jag sitter i bussen och lyssnar på busschaffisen och en resenär prata/skrika och gestikulera på nått språk från mellanöstern så slog tanken att man kunde bli delaktig i nått politiskt budskap. Om inte annat så var risken stor att någon av resenärerna var piss le på snöslasket... När jag kom till stan så märkte jag att jag hade lite tid att slåihjäl så jag gick på en kavaj jakt. Hittade så klart ingen på mina 15 min,  då hann jag vara inne i 3 butiker. När jag sen tog stadsbussen mot granloholm så fick jag höra och se nått rätt fränt. För varje gata, stadsdel eller sport anläggning så ropade en data röst upp namnet + en text lyste upp vad som sas. Det som var riktigt skoj var att när man åkt förbi busshållplatserna då ropades det upp vart man var. Så om man som turist eller bara dum skulle till sporthallen så får man reda på i efterhand vart man skulle ha klivit av... som tur va så viste jag vart jag jobbade så jag kom i tid....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback