4 månader på dödsbädden

Jag minns första dagen vi träffades, det var på min födelsedag i augusti. Minns att du var vacker och strålade utav livsglödje. Jag kände mig stolt över dig. Hoppas att du kände samma sak om mig någongång. Troligtvis så gör du inte det, Jag lärde mig inte ens ditt namn. Träffade dig så ofta men jag tänkte aldrig på att lära känna dig. Jag sket i dig fullständigt, tills den där dagen jag såg att du behövde mig. Jag försökte så gott jag kunde, det kan jag lova dig, Men jag visste igentligen inte vad jag gjorde. Livsglädjen fanns inte längre, du hade åldrats 100 år på bara någon månad, och du tynade bort. Mina handlingar var kanske inte så rationella på slutet, jag visste att jag gjorde för mycket, att jag kvävde dig. Men det var det enda jag visste hur man gjorde...
Jag kommer aldrig få födelsedagsblommor fler gånger! Nu kan jag helt ärligt säga att jag bara har en växt kvar i min lägenhet. Kan någon berätta för mig hur ofta man ska vattna blommor?  Ena så torkar dom och dör eller så dränker jag dom så dom dör..

Kommentarer
Postat av: systra

haha, fy faan va sjuk du är! jag trodde ärligt att nått hemsk hänt! Kom hem till mig ska jag lära dig, mina växter hemma är fan sjukt fina, faktiskt helt fantastiska... kan iof ha med att göra att de är tre veckor sen jag införskaffade dom ;)

Postad 2008-12-01 kl 21:28:37
Postat av: mia

haha va rolig du är :P det beror ju helt å hållet på vilken växt det är och vilket läge den har i lägenheten :)

Postad 2008-12-02 kl 09:07:29
URL: http://mariareh.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag har sjukt gröna fingrar, det bästa brukar vara att vattna en skvätt var tredje dag, men det beror ju som på vad du har för blommor, läs på etiketten! :D

Postad 2008-12-02 kl 12:44:59
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: mamma

Kvinnor är duktiga på blommor!!!...=)

Postad 2008-12-03 kl 07:04:49
Postat av: Loggan

Vad har du gjort!!!

Postad 2008-12-03 kl 11:09:49
Postat av: stanislav

Blir inte ens förvånad att någon utav er kan behålla era blommor levande, Ni e girls jöh!!

Postad 2008-12-03 kl 13:17:43
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Ida

Av mig fick du en gris, den håller du väl vid liv iaf??! :)

Postad 2008-12-03 kl 15:53:09
Postat av: Pernilla

Hahha, någon hade skrivit att kvinnor har gröna fingrar..Jag har mina blommor medans dom blommar sen blir jag less på dom för att dom är så ful så jag låter dom själv dö så jag kan köpa nya..mouhaha

Postad 2008-12-08 kl 23:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback