Déjà vu

Hmm jag hinner knappt publicera mina Foppa tankar innan han beslutat sig för ännu en comback.. Jag hoppas för fullt att han med sina sköra fotleder, inte tar sig ut på isen. Dels för att mina egna fuderingar ska visa sig sanna och dels för att vi ska slippa Foppa hysterin. Men jag tror det kommer att sluta med att han enbart får på sig hjälmen innan han känner att nack musklerna inte håller för den exrtra vikten. Sen blir det 3 dagars snyft historia i aftonbladet och expressen, med snygga grafiska rutor bredvid med fakta om skador som han dragits med. Sen en ruta med vad han har åstakommit... Suck inte undra på att man tycker man lever i ett enda stort Déjà vu 

Så beskrivs Foppa

...
Jag måste faktiskt erkänna att åka buss till jobbet e rätt så underskattat. Självklart så är det jätte skönt att sätta sig i en bil och sladda runt i modden och slippa bry sig om att passa tider hela tiden. Men buss är ju faktiskt riktigt skoj. Man möter människor som man aldrig skulle göra annars. Kanske för att dom inte är i sitt fulla sinnes bruk för att färdas på något annat sätt. Sen ur ett miljö perspektiv så är man ju en hjälte. Ska börja kämpa för lokaltrafiken nu! Men det finns självklart en hel del nackdelar med det också. Dels får man träffa människor som man normalt inte skulle vilja träffa. Man blir utskrattad av kompisar... För att citera Macke efter att jag berättat att bilen va pajj och att jag tog bussen till jobbet " Haha, så du är som en liten tonåring igen!"... Sen så kostar bussen hela 30 kr enkel resa till jobbet. 30 SPÄNN!! Det vill säga 60 spänn om dan!! Jag kan åka en amrikanare som drar 2 liter milen till jobbet och endå åka billigare. Och politiker och miljöaktivister undrar varför inte fler åker lokalt. Om man har en "vanlig" bil så skulle man tjäna minst 40 kr om dan genom att ta bilen. Det är dyrt att tänka på miljön.  Nu ska jag dricka lite ekologiskt kaffe och knappa på min ekologiskt laddade mobiltelefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback