krogliv

Just ja... glömde berätta att jag var ut i fredags. det var också spännande. Jag kom nära in på gatuvåldet som vi läser om så ofta. En kille ligger på marken, en sitter ovanpå. och den trejde står och tittar på. Eftersom jag valt att inte lägga 20 kr i rädda barnen bössan på ica så kände jag att jag måste dra mitt strå till stacken. Så jag jag ställe mig och sparka lite på han som låg också... haha näerå (ser mammas min framför mig nu)... Näe men man måste ju visa lite civilkurage och visa dessa ungdomar att vi vuxna inte tolerera detta ( de orden är verkligen mina). Vilket fall som hellst så sa jag åt mannen som satt på offret vänligt men bestämt. Då kommer han som stått och sett på och säger att jag inte ska lägga mig i, för att dom är kompisar med varandra... Alltså jag måste bara fråga, om 3 kompisar är ute på krogen, 2 blir ovänner och det slutar med att den ena sitter gränsle över den andra och  slår knytnävslag i ansiktet.  Är det okey det  om man är kompisar?  För jag sa till den tredje med lite förfinande ordval " Vad fan är du för kompis som står och tittar på då?" Han dock inte få något svar på frågan eftersom 2 size xxxxl vakter kom och bunta ihop bråkmakaren. Men jag tycker det e fan helt sannslöst agerande.. Jag tycker fan värre om han som stod och titta på än om han som slog... Men sen i efterhand så ställer jag mig frågan ska man lägga sig i? Jag vet ju inte vad som startade bråket, han som satt ovanpå kanske precis blivit överfallen av offret och sen lyckats fått övertaget... om det är en mot en så kanske man ska skita i det, vända bort ryggen och låtsas som man inget sett som alla andra.
Krogen var iallfall riktigt rolig. Första utgången sen någon helg före julafton,  det var sig likt faktiskt. Nu ska jag vänta en månad till nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback