Snö kaos

"Foppa kommer på idrottsgalan"  Det är ju pinsamt hur lite man behöver göra för att hamna på löpen. Inte fan får vell Björn Borg den uppståndelsen. Tycker det är rentutsagt att det är pinsamt att media gör gratis reklam för Foppa, för han är ingen idrottsman längre, han VAR en idrottsman. Foppa är numera en afärsman med flygbolag, golfbanor och en massa annat. Dessutom ett nystartande företag som behöver få en massa uppmärksamhet. Men får SAS och andra flygbolag samma möjlighet till gratis reklam, troligtvis inte!... Saken e den att Foppas så kallade comback i euro hockey turneringen luktar ett stort reklam jippo. Och enligt mig så luktar det värre en Östrand 
...
Ett riktigt dunder snöoväder fick vi igårnatt. Härligt att sitta inne och blicka ut över gatlycktorna som lyste upp snö flingorna. Det var som gjort för en härlig hemma kväll. Hade bestämmt mig rätt tidigt att skippa krogen och ta det lungt. Men som ni vet så är det ju som en oskriven regel att den som skippar krogen blir den som kör. Som tur är så kunde jag smita undan det också eftersom alla vet att min bil är trasig.... Men efter lite tjat så lånade jag Henkes bil så jag kunde köra in dom.  Det kan jag säga var en skräck upplevelse. Till att börja med så hade det kommit så sjukt mycket snö, jag tror fullt allvarligt att alla plogbils chaffisar valt att gå ut den kvällen. Vilket fall så satt jag mig i en bil som jag aldrig kört någongång tidigare. Var inte så jätte glad över att köra en bakhjuldriven BMW för första gången i denna före. Provade på lite försiktigt hur den betedde sig i djupsnön och konstaterade att minsta lilla gas  så släppte det baktill. Så det blev en lugn färd i 80-90 km/h till stan...  Sen kl 20 i 3 på natten så var det dags för hämtning. Fortfarande snöigt som fan på vägarna. Ville absolut inte krocka eller göra en dikes körning med lånad bil. Det skulle vara höjden av pinsamhet. Sammavisa som förut så tog jag det lungt in... Nu blev det två stycken till i bilen på vägen hem, 2 fyllbultar som Macke jobbat med tidigare. Henke somnade i framsätet i fosterställning, den andra gubben somnade med öppen mun med rak ryg och en lätt bakåt lutning med huvudet, såg inte så skönt ut. De andra två pratade om exakt samma sak hela vägentill Fagervik, och då menar jag exakt samma sak. De repeterade samma sak om och om och om igen..  När vi gjorde första drop offen så blev det självklart pisspaus, och mer repeterande diskutioner. Den andra gubben vaknade till liv och skulle till Bergeforsen, Samma sak här nu.. samma diskution repeterades (det handlade för övrigt om någon gubbe de jobbat med på  wifstavarv). När den gubben var droppad så var det bara de här två kvar, de skulle till Viktjärn så det var inte så långt. När jag släppt av dem så kom jag att tänka på att klockan var snart fyra på natten, Vilken lugn och skön lördags kväll man fick... inte direkt
...
Idag skulel jag jobba, så jag spanade in buss tiderna och kom fram till att jag måste ta bussen som går 17.10 om jag ska hinna med bussbytet. Det vill säga 1 timma och 15 min att slå ihjäl inne i stan.. Men som tur var så kunde jag åka med en kompis vid 18 tiden. Tänkte att det kan ju va trevligt att gå in på nått fik och ta en kaffe och slå ihjäl lite tid.... MEN TROLIGT... Ingenting var öppet, hela stan var dom på folk, det var som att gå i en spökstad... Men det visste ni vell alla andra.. alla, förutom jag.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du får helt enkelt börja kalla Foppa för Floppa istället då, eftersom du hyser sådant agg mot honom just nu.

Postad 2008-01-14 kl 21:58:49
URL: http://lillaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback