Dags utflykten

Igår blev det en heldag. Jag Adam Anton Malla och såklart lilla hubbe drog ut på Helena ön (holmen?)  och solade och spelade golf. Eftersom vi grabbar inte har någon ro att ligga så hade vi tagit med oss varsin järn 8 samt golfbollar. Vi tävlade om vem som kunde slå längst och vem som kunde närmast. Var inte min starka gren kan jag säga. I tron att vi var ensam på ön så drämde Anton till ett lång skott över en massa buskar. Gissa om vi kände oss dumma när vi fick se att det låg 4 st och solade bakomför. Tror nog dom blev lite förvånade också. Efter det så bar det iväg på en roadtrip. Skulle visa Adam en helt ny väg till Fuske. Vi körde fel säkert 20 gånger innan vi hittade rätt väg. Då var vi långt ovanför Härnösand. Så vi blev borta några timmar. Sedan var vi och såg när Adams lilla syster spelade fotboll. 3x25 spelade dom.. förstår ingenting. Men om man tycker att herr fotboll är tråkigt och att dam fotboll är hemskt gå för fan inte på flickfotboll då fy tusan vad boring det var. Efter att vi varit och sett på det så åkte vi till Bergeforsen och tittade när laxen hoppade och när dom fick napp. Efter det så blev så sugen på fiske så vi drog upp till Prästtjärn och kastade några kast. När allt var klart så var nog kl runt 12. Så det var dags att bege sig hemmåt...

Ps: Jag hade en orm upplevelse också. Hubbe sprang in i några hallonbuskar. Jag kom efter och hade kommit till mitten, då kom jag på att ormar älskar att ligga i hallonbuskar ( helt sanning ).. precsi då stryker Hubbe svansen över smalbenet på mig. Jag trodde såklart det var en orm och skrek till och sprang ut därifrån. Efter kom 'Hubbe....

PS2: Vi var även och kollade på en stuga som var tillsalu. 200 bubb för en pytteliten stuga utan vatten och el. Men fasen vilket läge. Tror jag ska titta lite närmare på den där...

Adam och Hubbe i kajaken....

Inbrott i bilen

Jävla raggar ungar!! Jag har fått smaka på moppeligisternas ouppfostring. Klev ut till bilen imorse för att göra min vanliga resa till kyrkan för att be för alla världens bedrövelse. Jag trodde först att satan själv hade kommit upp på jordens yta för att jävlas med guds bästis. Dörren stod halvt öppen, handsfacket var öppet och all dess innehåll låg på sätet. Tänkte så klart att satan själv inte skulle göra ett sådant simpelt straff för mig. Kom att tänka på hor ungarna ( ursäkta språket ) som inte kan begripa sig på vad som e mitt och vad som e deras. Men det här hände ju enbart för att jag släppt garden lite. Inatt ska jag stå på lur och sparka in ansikte på dom jävlarna, åtminstonde släppa ur luften ur däcken för dom. Näe skämt och sido. Jag är igentligen inte ens förbannad. Jag har ju inget av värde i bilen, tycker det bara är lite orutinerat av dom att ge sig på min bil. Tänk om dom åker dit för en bilståld där dom inte kom över något byte. För att inte tala om vad som kunde ha hänt om jag tagit dom på bar gärning. Fan de leker ju med döden :P... Ha en trevlig kväll!

PS: Sitter nu och dricker en kall Heiniken hemma hos ida.

busrigning

Kul att busringa

rutin igen

JAg vet att ingen kommer tro mig... Men det har varit riktigt skönt att jobba. helt ärligt. Fatta vad skönt det är att få ha lite tider att passa. Har ju varit helt hopplöst på slutet av semestern. Nu tänkte jag iallfall åka ut till mor och far och snylr äta lite. Det är inte bara jag som tänkt den tanken fick jag höra igår. Syster tänkte också åka ut dit idag.... Hmm undra om 2 dagar före lön har något med saken att göra:P

PS: Ni måste se filmen "walk hard" fan vad bra den är!

Lite bilder från semestern

Idag är det första passet efter semestern, jag har jobbat 47 min när jag skriver det här. Än så länge så känns det riktigt bra hehe.

Eftersom jag ligger efter så mycket med bloggandet så låter jag bilderna tala..

Henke visar stolt upp sin regnbåge. Macke steker hamburgare ute i naturen. Molén laddar inför lördagen på gatufesten. Peter ser inte så laddad ut för gatufesten. Jule känner lugnet i ån.

Semester öppet igen

Som ni kanske märkt så har uppdateringen av bloggen minst sagt varit bedrövlig de senaste veckorna. Men nu under semester så har jag faktiskt inte haft tid, och de gånger jag satt mig ner för att skriva så har det varit hundra saker jag velat skriva. Men hjärnan har bara strejkat och inte alls velat få ut det i skrift.. Så jag ska försöka ta lite i sänder.
...
I torsdags fyllde Viggo 2 år. Värsta stor grabben nu. Kan tro att det bara är 2 ord han kan. Traktor och bajs. Han fick iallafall en sandlåda. Kanske inte var så roligt att få eftersom den levererades som en brädhög. Idag så var jag iallfall dit och hjälpte till att sätta ihop den och fylla den med sand. Så nu lär han iallfall vara nöjd över presenten.

Viggo hjälper såklart till så det blir riktigt gjort

piss le

Jävla piss väder. Ikväll funderar jag iallfall på att dra till smedjan i lucksta och festa. Men det känns lite osäkert när man tittar ut...

semster slött

Hej.. hyffsat dåligt uppdaterat nu. Men jag skyller på semester och att jag har viktigare saker för mig. Har blivit mycket fiske nu på sistonde måste jag erkänna. Men det har även blivit lite minigolf ( som jag kan erkänna att jag suger på ). Nu sitter jag hemma hos näsa och hjälper honom med sin nya dator. Han behövde bara se min skönhet så gick han och beställde en egen. Jag borde jobba på Dell ja..

Fiske del 5

Hemskt att behöva säga det, men vi gick bet både igår kväll och idag. Idag hade det börjat blåsa lite så det var inte så lätt fiskat. Men vi gjorde ett försök iallafall. Blir lite mer utförlig rapport när jag kommer hem. Nu måste jag sätta mig och vara med i sluträkningen för kalaset... hörs sen

Fiske del 4

Fisket idag blev en ren njutning, efter en tung start så fick vi exxpert hjälp av Näsas farsa som såg till så vi fick igång nappandet. Efter det så högg det hela tiden. Vu har man varit hemma i stugan och ätit och tagit sig en eftermiddags lur. Nu ska vi ge oss ut igen och dra dom stora grabbarna... Hörs hej!

Fiske del 3

Jag och adam gav oss ut på lite natt fiske. Blev inget då heller. Vi gav upp vid 1 tiden eftersom vi tänkt gå upp tidigt på morgonen... Just ja. Vi fick skogens kåtaste djur med oss iallafall, en fladdermus.

Fisket del 2

Efter 7 timmars fiske så har det inte varit ett napp för nån utav oss. Vi ska testa igen efter någon timme och se om det är bättre då. Men vi har 2 dagar till på oss att fiska, så nån jävel ska man vell få hänga på kroken....  Eller just ja, Adam fick nått på kroken, men det var inte det han ville ha. Efter ett lättare kirurgiskt  ingrepp på sjön så gick det bra tillslut..

Fiske

Nu har jag kommit på plats i långt in i ingenstans, Vi ska hämta båtarna nu och ge oss ut och dra stor röding snart. Fiskerapport kommer att komma under kvällen.

De gråahårsäckarna har penetrerat hjärnbasen....

Jo det e sant, dom har tryckt sig igenom skallen och börjat masera min hjärna. Det jag försöker säga är att jag blivit gammal. Var in på gatufesten i hela 1 timma igår. Jag och Näsa tittade på varann efter en öl och beslutade oss för att gå hem och slå på en film och dricka en kopp kaffe istället. Så ikväll hoppar jag gatufesten. Men jag ska ge den en chans på lördag igen. Risken är väll att man viker in kepsen tidigt då med.... Igår låg jag ju och var datanörd på stranden, resultatet blev en knallröd rygg som känns så där härlig när man rör sig.. Måste fan lära mig att smörja in mig. Eller åtminstonde lära mig att inte vara ute i solen så länge.... Aja vi kanske ses på nått fik ikväll istället.

Strand...

Tjena gott folk. Ligger just nu på en strand på Åstön och solar. Enbart för er skull så tok jag med datorn så jag kan uppdatera min tillvaro. Igår så var jag på gatufesten och drack öl. Tyckte det faktiskt var riktigt trevligt. Ikväll ska jag noga också åka in. Näsa ville gå ikväll, och eftersom man e en bra kompis så följer jag med honom så han kan känna sig trygg. Själv tror jag det blir rätt lungt, kanske en öl eller två bara.... Nu ska jag vända på mig, så nu kan jag inte skriva mer :p hörs hej

Ja är ingen trevlig granne...

Jätte trött i morse, kl var 9 och skulle åka bort till syrran i fagga. Mötte grannen i trappen, tankarna gick : Säg nått nu.. säg nått roligt, komigen. Nå roligt, Va lite fyndig nu. Lär känna grannen nu. SÄG NÅGOT.. SÄG NÅGOT!!!!. Det blev ett morgon röst som sa "godmorgon" med en harkling som avslutning efter att jag gått förbi henne för länge sedan. Måste  se till så jag e vaken när jag går utanför dörren....Aja nu blir det lunch i något g-fest tält.. hörs sen