Dags utflykten

Igår blev det en heldag. Jag Adam Anton Malla och såklart lilla hubbe drog ut på Helena ön (holmen?)  och solade och spelade golf. Eftersom vi grabbar inte har någon ro att ligga så hade vi tagit med oss varsin järn 8 samt golfbollar. Vi tävlade om vem som kunde slå längst och vem som kunde närmast. Var inte min starka gren kan jag säga. I tron att vi var ensam på ön så drämde Anton till ett lång skott över en massa buskar. Gissa om vi kände oss dumma när vi fick se att det låg 4 st och solade bakomför. Tror nog dom blev lite förvånade också. Efter det så bar det iväg på en roadtrip. Skulle visa Adam en helt ny väg till Fuske. Vi körde fel säkert 20 gånger innan vi hittade rätt väg. Då var vi långt ovanför Härnösand. Så vi blev borta några timmar. Sedan var vi och såg när Adams lilla syster spelade fotboll. 3x25 spelade dom.. förstår ingenting. Men om man tycker att herr fotboll är tråkigt och att dam fotboll är hemskt gå för fan inte på flickfotboll då fy tusan vad boring det var. Efter att vi varit och sett på det så åkte vi till Bergeforsen och tittade när laxen hoppade och när dom fick napp. Efter det så blev så sugen på fiske så vi drog upp till Prästtjärn och kastade några kast. När allt var klart så var nog kl runt 12. Så det var dags att bege sig hemmåt...

Ps: Jag hade en orm upplevelse också. Hubbe sprang in i några hallonbuskar. Jag kom efter och hade kommit till mitten, då kom jag på att ormar älskar att ligga i hallonbuskar ( helt sanning ).. precsi då stryker Hubbe svansen över smalbenet på mig. Jag trodde såklart det var en orm och skrek till och sprang ut därifrån. Efter kom 'Hubbe....

PS2: Vi var även och kollade på en stuga som var tillsalu. 200 bubb för en pytteliten stuga utan vatten och el. Men fasen vilket läge. Tror jag ska titta lite närmare på den där...



Adam och Hubbe i kajaken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback