Midsommarafton

Vilken kväll det blev. Eller vilken dag det blev måste jag säga. Allt började på torsdag kväll. Syster ringer och ber mig om en hur stor tjänst som hellst. De hade nämligen åkt till stugan som ligger vid borgvattnet. När de kommit fram så upptäcker de att de glömt matkassarna och spriten. Så de får ringa ner till Fagervik och be grannen ställa in kassarna, för de stod nämligen på gården. Dom hade alltså burit ut kassarna, men inte lagt dom i bilen. Vi löste det hela som en växling i NNP stafeten, jag åkte upp halvägs och skickade dom vidare till Jane som tog resten utav biten. Man kan ju fråga sig varför jag gjorde det. Varför jag är en sådan godhjärtad kille som åker 2 timmar för att lämna några matkassar. När dom igentligen kunde åka hela sträckan själva. Men svaret på den frågan är så simpelt lätt. Jag är helt enkelt snäll.....
...
Efter det så åkte jag och hämtade Brorsonen, Drack en kopp kaffe där och begav oss sedan till stugan på Alnö. Den klassiska midsommar lunchen väntade. Färskpotatis, lax, sill strömming ägg osv.. Var där några timmar och körde sedan farmor och farfar hem.
...
På kvällen blev det, singstar, kubb och ölspel. ( Till och med jag sjöng singstar, men det var såklart efter ölspelet :P ).Till ölen så åt vi ost och kex, Specialaren som vi uppfann var kex, pepparrot ost, mögelost, röktmakrill och sen toppade vi med svart rom. Redan en klassiker...  Men nu har jag inte tid att skriva mer... hörs sen


Kommentarer
Postat av: sis

du gjorde det för att du är sååå förbannat snäll!! Vi är skyldig dig en... :)

Postad 2008-06-23 kl 15:54:59
Postat av: Micke

Du glömde säga hur snäll jag var som åkte med bara för att hålla dig sällskap =)

Postad 2008-06-23 kl 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback