Vart är mitt visa kort?

Indiana Jones i all ära, jakten på den försvunna skatten och allt vad dom heter. Men här hemma hos mig så har ett eget äventyr spelats upp.. Jakten på det försvunna visa kortet. tänk att man letar igenom lägenheten 4 gånger. Lyfter samma kudde 4 gånger om i tron att den fjärde gången så ska det ligga där. Letat i bilen så många gånger att dörrarna måste smöjas upp för att jag öppnat dom så många gånger. Tror ni jag har hittat de då? nä sjävlklart inte. Ringde ut till mamma och pappa och fråga om dom sett det. Mamma säger att hon städat i hallen där jag trodde det kunde ligga, men hon hade inte hittat något kort. Ringde Hedlund och kolla om det låg i hans bil. Återvändsgränd såväl där. Kom fram till att det helt enkelt var borta, så jag ringde och spärrade det. Dan efter så åker jag ut till mamma och pappa för att byta bilen till mopeden. Lyfter på en kartong som stod på byrån jag sa att den kanske skulle ligga på. Vad hittar man.. jo ett visa kort med mitt namn på. Så nu har jag ett spärrat visa kort ialflall...
...
Vad fan hände igår?  det var ju 30 grader varmt ute. Det fräste ju i nävarna på mig när jag höll i ratten på bilen.
Nu ska jag dra iväg och kasta några kast och förhoppningsvis få en bråkig brax på kroken.

image39

Här blev årets första dopp för mig iår. Ljustorps ån 15.46 02-jun-2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback