Poliser och tidningsblockare

Vilken lördag det har varit. Klev upp kl 8 på morgonen och sträckte ut handen utanför dörren för att se om det kommit någon tidning. Då ligger det en hyffsat berusad kille och sover utanför. Trodde först att han hade vart på meskerad eftersom han var klädd som en cowboy.Men sen upptäckte jag att han nog bara såg ut så där. Höll iallfall på att dynga ner hela trapphuset när han drog av en stock i mörkret. Själv gick jag in och drack mitt morgonkaffe. Sen kom jag att tänka på att grannarna kanske tror att det är någon som jag umgås med. Då gick jag för att sparka liv i honom, men han hade redan dragit...

Fipplade på hemma ett tag innan jag blev rastlös och bestämmde mig för att dundra bort till brorsan och se vad han gjorde. Han var så klart inte hemma och Ulrika satt och pluggade, så då var det ingen idé att störa. Men som tur var så var syrran hemma, där blev det ännu en kopp kaffe och en liten saffransbulle som morsan hade köpt med sig. Efter det så tomåkte jag lite och passade på att sladde lite med bilen ( Jag känner mig som Grönros när jag kommer med 4 hjuls ställ genom kurvorna ). När jag sedan är påväg hem så svänger jag in på bovägen i ett riktigt snyggt ställ och sladdar fram och tillbaka upp för backen samtidigt som jag sitter och pratar med Danne i telefon. Gissa vad man får se där upp på kröndet, jo polisbussen som står och har kontroll. Som tur var ( som vanligt ) så brydde han sig inte om min entré. Fick blåsa och bytte några artighetsfraser bara...

Väl hemma så plingar det på dörren, jag går och öppnar och ser granntanten från våningen ovanför stå där. Shit tänkte jag, nu blir det utskällning för drägget i trappen. Men serni de fick jag inte. Istället fick jag en matlåda utav henne pågrund utav att jag hjälpt henne till affären under veckan. Hon berättade iallfall att det inte hade kommit några tidningar i morse på grund utav att tidningsbudet inte hade kunnat tagit sig förbi han som sov i trappen. Hon hade iallfall sett drägget stå och plinga på grannens dörr när han hade vaknat, så jag slapp känna mig skyldig...

Aja det var allt för idag..

ps: När jag åkte runt på industriområdet och lekte lite så träffade jag på säkert 5-6 bilar till som också var ute och sladdade. Så det är inte bara jag som är töntig :P

ps2: När polisen såg hur min dörrlist pekade ut så sa han " vad är det för skit bil du sitter och åker runt i "

Kommentarer
Postat av: LogLady

Det där sladdandet är ett typiskt manligt fenomen, fast fler kvinnor borde sladda för att bli mer säkra. Själv sladdar jag bara med barnvagnen.

Postad 2008-11-16 kl 16:28:55
URL: http://loglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback