Helg mys

Fredagen började sketa bra, jag klev upp som en solstråle och kände mig laddad för en underbar ledig fredag. Åkte in till stan för att äta lunch med Bella på gamla Café Brevé. Där gjorde Niska oss sällskap till en sjukt god taccopaj. Satt där och filosofera ett par timmar.
 

Efter lunchen så tänkte jag överaska Sigge med en tröja som jag köpt på poolarn och pyret. Tyvärr så var det ingen hemma så jag dumpade den på köksbordet bara och hoppades att det skulle ställa till med lite ovetenskap över vem som lämnat paketet.
...
På kvällen bar det iväg till Adam i Fuske för att snickra skryllor, Humöret var på topp då vi satt i gång med våra planer att ha en hobby kväll med öl och grogg. Det började inte så bra dock, vi gick bet på att montera en såg. Men efter lite jävlar annama så fick vi den att kapa rakt som tusan. Vi snickrade på och drack öl som aldrig förr och när klockan började närma sig 2 tiden på natten så hade det börjat se ut som något. Men då var det sent och matrialet hade tagit slut. Så vi beslöt oss för att göra kväll..



På lördags morgonen så tänkte vi ta vara på det fina vädret, så vi klädde på oss för en fiske tripp till Ropnässjön. Vi var så seriösa att vi till och med löste fiskekort. Så vi dundrade ut i det sköna vädret med sikte på att dra stor fisken. Men efter några timmar på isen så kände vi att vi blivit besegrade. Vi pölsade till bilen för att dra iväg då vi fick se en Ren på vägen. Hubbe som var med sprang efter och jagade in renen in i skogen, vilket gjorde att vi fick leta efter hunden i närmare en timme. När hunden var på plats ibilen så kände vi oss rätt nöjda, Jag var rätt frusen då jag bara hade haft tenniskor i djupsnön ( glömde såklart stövlarna hemma ). Då efter vägen så står en farbror med fel på bilen. Så vi bogserar honom till industri området i Timrå och körde hem honom, vilket tog säkert 2 timmar. Nu behövde jag göra mig klar för att åka på jobbet, Så vi skynade oss tillbaka hem till adam så jag kunde byta om och hämta bilen. Men då visade det sig att bil nycklarna och hem nyckeln troligtvis ligger på botten av ropnässjön. JAg letade igenom hela fuske flera gånger utan att hitta en nyckelring... Så det slutade med att jag blev en timma försenad till jobbet och att Adam fick köra mig. Så nu sitter jag på jobbet med maggot doftande kläder och en 2 dagars frisyr. Hade även blöta skor och blöta strumpor, men jag köpte mig ett par torra för 45kr på ica. Så nu har jag bara blöta skor... 



PS: Syrran hade funderar på alla utom mig vad gällande tröjan, " det är inte likt erik " hade hon sagt.. Hmm vadå är det inte likt erik att vara snäll??



Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker du är snäll Erik! :)

Postad 2009-02-28 kl 23:29:49
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: LogLady

Var det Adam som fick tröjan från P o P? :P



Tycker inte att du ska ge dig ut i skogarna med honom om det inte är så att du har semester eller så...verkar ju alltid hända nåt tok.



Ps. Du är OTROLIGT snäll.

Postad 2009-03-01 kl 07:55:16
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: sis

sis tycker att du är onekligen snäll, men jag fick inte riktigt ihop att du köpte en DYR svanenmärkt tröja från p.o.p, bara som överaskning. Det kändes lixom så inne med miljö tänket, och så vitt jag vet så spottar väl din gamla amason rätt saftigt med avgaser, det var där jag inte fick ihop det;) Sigge blev dö fin i den och mamman älskar ecotänket, men det visste du ju :) kram!

Postad 2009-03-01 kl 20:49:07
Postat av: ps sis

du är alltid snäll :)

Postad 2009-03-01 kl 20:50:05
Postat av: josefin

vilken fin och mysig blogg! =)

Postad 2009-03-07 kl 10:02:51
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Viktoria

snygga och härliga vinter bilder!

Postad 2009-03-07 kl 14:20:56
URL: http://vickanss.blogg.se/
Postat av: josefin

sv: tusen tack!

Postad 2009-03-07 kl 15:02:02
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback