Jul tankar

Iår har jag varit riktigt slö, jag har inte satt upp en enda julpryl i hela lägenheten. Det enda som stått framme är en julgris jag fått av Ida. Men den har stått framme hela året. Hmm har länge grundat vad den grisen symboliserat :D
Vilket fall så är jag riktigt nöjd över alla julklappar jag gett bort iår. Jag tycker det är roligare att få ge bort något fint än att få något. När man var mindre så kunde man ju riva hela huset om man inte fick bilbanan man önskade sig. Men huset rev man ju bara en gång sen lärde dom sig ... Näe så illa var det faktiskt inte. Men jag tycker det har blivit en liten överdrift med julklapps inköpen. Det en unge får idag det fick en 3 ungar dela på när en annan var liten. Men det e klart det är större familjer nu, Nu har ju varje barn 2 pappor 2 mammor och 8 mor och far föräldrar, plus en massa andra släktingar. Lägg då även till att vissa av mor och far föräldrarna bildat sig nya familjer, så vissa barn kan ha 16 mor och far föräldrar.. va fan kan det stämma ? ...  Vilket fall så skämmer vi bort dem. Men saken hör till att det e roligt att ge bort. Att ge bort en present som någon tycker om är ju ett stort + för min egen själ...

Iår så har jag varit lite religös också. På julaftons morgonen så var jag på en gudstjänst inne i stan. Jag har inte haft en sån ren själ sen jag var barn... hmm tidigt barn efter att fått höra alla rackartyg jag gjorde när jag var liten. Men det känns endå skönt att veta att man går in i det nya året med rent samvete.

Saker som skall göras innan året e slut.
 
X - Gå och se Arn filmen
X - Laga bilen (igen)
X - Boka en fjällresa
X - Köpa en ny kavaj
X - Fara och hälsa på hos folk (efter att bilen blivit lagad)


Sen har jag ett bra nyårslöfte som jag vill dela med mig utav som är rätt lätt att hålla sig till.

X - Fortsätta att vara sig själv!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag längtar tills du lagat bilen så du kan komma och hälsa på mig!!!

Postad 2008-01-06 kl 15:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback