Helgen!

Efter att ha jobbat som ungefär lika mycket som en polsk snickare i veckan så kändes det som en dröm att få vara ledig i helgen. Gick ner till Putte och Sofie ( måste nämna Sofie annars blir det livat ) för att lira lite spel och umgås. Men jag hann bara parkera arslet så ringde pappa och berättade att gammel mormor hade dött för några minuter sedan. Så han ville att jag skulle hämta mormor och mamma och köra in dom till sjukan. Så jag traskade hemöver och tänkte på Lydia som hon hette. Kände mig som kanske den kallaste människan på jorden. För visst kändes det tråkigt att hon gått bort, hon har ju alltid funnits där. Hon har ju vart med hela min uppväxt. Men endå kände jag att det var skönt för henne, att hon fått levt ett långt liv och fått behålla hälsan enda till slutet. Att hon har fått sluppit vara preppad med medecin och varit sängliggandes. Nu fick hon chansen att lämna jorden precis som hon ville. Hon fick somna in och slippa alla plågor...
...
Lördagen åkte jag bort till brorsan och fick mig en god lins soppa till lunch. Sedan stod vi i fönstret och tittade på 5 rådjur som skuttade runt och lekte precis utanför fönstret. Hade tänkt att stanna kvar och se hockeyn där men som tur var så ringde Jule och gav mig en ticket till matchen. Fick för en gångs skull se Timrå vinna, Har inte blivit bortskämd med det iår kan jag lova. Efter det så bar det iväg ner till syster för middag. Där blev jag kvar till närmare halv elva på kvällen. Efter det så åkte jag hem för att sova, men det var helt omöjligt utan satt vaken till kl halv 5 på morgonen. Kände ingen trötthet alls. Så jag passade på att gå igenom cd lådorna som är i ett enda kaos. Hittade nästan alla eurodisco singlar som man köpte på 90-talet. Kanske ska ha en liten disco-.box i bilen med alla singlar...
...
Söndagen blev så klart lång sovmorgon eftersom jag vart uppe så jäkla länge. Gick ner till Putte och Sofie ( ni minns ) och lirade lite tv-spel Tänkte igentligen bara gå ner en sväng för att inte bara vara hemma, men där blev jag kvar till närmare 3 på natten.
...
Nu sitter jag här och har precis sett 4 avsnitt av 24 som kom ut igår. Har inte blivit imponerad alls utav den, förra säsongen så släppte dom en atombomb i början av serien. Så förväntningarna var att nog halva jordklottet skulle fara i bitar den här gången. tyvärr så har det inte blivit något att med det än så länge... men vi får väll se, den kanske blir bättre med tiden. Hörs och hej!

Kommentarer
Postat av: Sofie

AAaaaargh! I hate you! :D

Postad 2009-01-12 kl 15:32:48
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback