Ful fisk!

Igår blev det fiske hela dan. Upp på morgon och hämta grabbarna i Fagga, brorsan och hans två söner. Dom var laddad som fan. Jag var trött. Vilket fall så drog vi till öravattnet där jag har haft 100% utdelening dom senaste åren, så jag tog med dom dit för att det är ju som sagt kul att få fisk.. men vi fick så klart inget.
...
När man kommit ur fiskekläderna som stank rök, fisk (vi fick ju abborar) och surmask fick man sig en välbehövlig dusch, doftade som en blomsteräng.. Åkte bort till Tobbe för att kolla en grej, kollade grejen och fick med mig Alle och Krille därifrån. Släppte av Krille för att sen åka och fiska med Alle och K-J i hans släkts övergivna stuga eller nått sånt där mitt ute i skogen. Så på med fisk kläderna och ut i skogen. kolsvart. Gick ju förviså bra för en annan som var nykter och körde men för dom andra som var full stöp ju på varenda gren. Vilket fall så blev det månskens mete på bryggan där till 1 på natten kanske. K-J fick en abbore och en mört. Jag fick stoltsera med en 70KG brutalt ful fisk, på latin heter den: Alexander Broden.  Han smög upp bakom mig i mörkret när jag skulle kasta ut och satt kroken i fingret på honom. K-J skratta så han höll på att ramla av bryggan och jag klämde ur mig ett förlåt mellan skrattanfallen. När vi skulle hem så hade mitt batteri ur telefon tagit slut. Så jag hade ingen ficklampa, KJ hade sin pannlampa iallfall. Alle rammla ner för slänten in i en stubbe och jag svalde en mygga när jag skrattade. Måste säga att det var fruktansvärt roligt hela kvällen. Allt från jobbsnack till psykiska analyser. ...

Nu ska jag tvåla in mig i duschen och dra på kalas. Hörs hej!

Kommentarer
Postat av: stéphanie

hahah ni är knäppa ni! :D

Postad 2010-10-09 kl 23:23:51
URL: http://stephaniewesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback