Barndomen och lilagrisar

Nu har jag blogg frossa! Har så mycket i huvudet nu att jag bara måste fåutlopp av allt. Till att börja med så hade jag den sjukaste drömmen på länge. Drömde att jag låg på gräsmattan och solade/sov i stugan. Vakna utav att brorsan haft tråkigt och suttit och tatuerat mig. Ett streck längs hela smalbenet som skulle efterlikna en söm, ett öga på halsen och en lila gris i hårbottnen. Tror det var några fler också men de minns jag inte. Minns inte hur min reaktion var heller när jag upptäckte det. Men hade de varit in real life så hade jag blivit lite sur.. vil ju ha en i svanken så jag kan stå och göra Shakira moves på dansgolvet. 
...
När jag kommer hem så brukar jag vilja lyssna på p3. Tror det är på den kanalen som jag lär mig altl skit. Häromdan lärde jag mig att Finsk-tango är sorgsen musik eftersom att tangon var som starkast när finnarna hade det som jobbigast. Under ett helt jävla radioprogram med säkert massvis med intressanta historier och intervjuver så lägger jag den finska tangon på minnet. Det är skrämmande imponerande.
...
Såg Driven eller vad den hette på sexan igår. Fan den va ju häftig ju, helt ärligt! Men när ska det komma en bra Ishockey film då? Eller serie. Kan ju inte ha kommit en bra sån på 20 år säkert. Alaska filmen med Burt Reynolds var ju helt klart härlig. Men en mer allvarlig film skulle sitta fint nu i sommar värmen. Måste ju få se eller läsa om ltie hockey annars förgås man ju. 
...
Idag ska Glenn Hysén speaka på pride festivalen också. Tycker han gjorde helt rätt som spöa den där killen som tog han på kuken. Vägrar kalla den där killen för "bögen som tog han på snorren". För han åkte ju inte på stryk för att han var bög, han åkte vell endå på stryk för att han var en idiot. Man får inte sopa till en homosexuell eller en invandrare. Då ligger man risigt till... För då blir det hatbrott. Så därför är det fritt fram för dem att bete sig som idioter. 
...
Barron Hilton den jäveln har stukit Paris ur testamentet också. Hela min plan om att gifta mig rik har gått i stöpet! Måste ringa Barron, eller Barry som vi i den inre kretsen kallar honom och fråga vad fan han håller på med.
...
Imorse ringde mamma också. kl 08.10 och det första hon frågar är "Hej, väckte jag dig?" Om man ställer den frågan när man ringer så borde man ju själv inse att man ringer lite väl tidigt. Hon kom med ett sorgligt besked iallafall. De ska signera huset idag. Mina nycklar till mitt barndomshem ska lämnas tillbaka. Visst låter det hemskt. Hela min barndom finns inom de där väggarna.  Jag minns när jag lärde mig cykla! Det var en grön tjejcykel som hade varit min systers. Jag cyklade upp till micke som bodde tvåhus längre upp för att stoltsera och visa att jag kunde cykla utan stödhjul. När jag hade gjort några vänder runt honom så cyklade jag hem. Skit snällt att dom lärde mig cykla. Men det hade ju varit sjukt mycket snällare om dom hade lärt mig bromsa på det där fartundret. Gallskrikande for jag ner över gatan. Det var rena turen att Brorsan hörde mig så han kunde springa ut och ta emot mig, annars hade jag varit ett emblem på en scania kylare nu. Det där grinar han fortfarande om. För när han tog emot mig så lyckades han riva sönder sina nya adidas träningsoverallsbyxor på fartundrets kromade framskärm. Det var där jag klättrade upp på taket när jag var 4-5 år. Det var där jag letade skalbagar som jag kunde lägga i syrrans säng. Det var där jag firade alla mina födelsedagar. Nu får man fira födelsedagarna i en sunkig jävla lägenhet utan möjligheter att göra kullerbytter på gräsmattan. Det var där jag for runt med gubbmoppen runt runt runt.. Minns när man var ensam hemma. Man skulle ju promt se en skräckfilm då. Sen vågade man inte gå ner i källaren på flera dagar. När man gick ner i källaren så pratade man alltid högt till sig själv " Men kom fram då, jag vet ju att ni är här, har ju sett er förlängesen." Men man fick ju aldrig nått svar. När man gick uppdärifrån så kände man att det var någon som kom bakifrån..Så de sista trappstegen gick det så fort på så man stöp i 200 ut i hallen... Men man får vell blicka framåt och hoppas att man själv har en scary källare en dag i livet...

Kommentarer
Postat av: syrran

ja visst är det lite sorgligt, saknar till och med skalbaggarna...

Postad 2007-08-08 kl 14:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback