Krog, väder, Böcker och Sahara öknen

liiite kallt det e ute då.. Vaknade en morgon och sommaren var bara borta. Nu måste jag på en kavaj jakt. Blir så lurad också, Solen skiner ute och det ser ut att vara 20-25 grader. men inte då. 8 grader i augusti.. är det normalt de? Ifjol var det ju varmt hela september. Såg en tjej i morse som tagit på sig vinterjacka och mössa. När en annan var liten så gick man i t-shirt till sportlovet.
...
Började läsa en ny bok iförrgår. Problemet är att jag inte kan sluta läsa när jag väl börjat. Jag vaknar och läser några sidor, går upp och sätter på en panna kaffe och läser medans det ska rinna igenom. Tar med mig kaffe koppen ut på ballisen och lägger mig ner och läser upp en panna. Tar sedan med mig boken in på toan och sitter 40 min i onödan där inne för att jag "ska bara läsa det här kapitlet". Så kan det hålla på hela dan. Avslutar sen med att ligga i sängen och läsa till halv 4 på natten. Det är ju maniskt beteende, jag blir beroende av bra böcker...
...
September ska bli en vit månad har jag bestämt (för drygt 2 min sedan).. Eller föresten, jag måste rucka lite på den... September ska bli en grå månad. Det kan ju vara trevligt med ett glas vin någon kväll under sällskap. Men det får absolut inte bli någon utgång. Nu tror ju dom flesta att det rör sig om en ångestfylld helg, men så är det inte, det rör sig heller inte om snålhet. Utan det är helt enkelt för att det inte längre är roligt. Det e ju samma jävla sak varje gång. Förfest, taxi, kö, små prata med samma personer man pratat med på krogen de senaste 7 åren, bar-kö, leta reda på dom man kom dit med, toa-kö, leta upp samma personer igen, bar-kö, leta ett bord att sitta vid, prata med samma personer man nyss träffat i baren, barkö, toa-kö, osv, osv, osv, taxi.... så om man struntar i krogen på ett tag så kanske man uppskattar det hela lite mer. 
....
De okontroll bara lockarna har tagit över. Mina gråa hårstrån är som sahara öknen, de övervinner mer mark för varje dag känns det som. Jag måste klippa mig! Hör du det? hehe..
     

Kommentarer
Postat av: Sofie

är det jag som ska höra?

Postad 2007-08-30 kl 15:09:00
URL: http://lillaste.blogg.se
Postat av: syrran

hehe, jag tror jag vet ve,m du menar ;) nästa helg är det vin och smörgåstårta så du vet, utan utgång men en liten hobbyfylla kan det nog bli :)

Postad 2007-08-30 kl 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback