Middag med farfar

Fick turen igår att bli utbjuden på middag av Farfar och hans hustru. Vi åkte på Bachin eller vad det heter. När vi kom dit så fanns det inga andra gäster, Och tur var vell det... Första farfar sa när vi blev hälsad välkommna av den trevliga Thailändaren/kinesen.. "Hej, Nacksta!" Jag höll på att smälla av, nu blir det spottlosker i maten tänkte jag. När vi sen bestämt vad vi ska äta och ska beställa dryck så säger farfar som måste ha varit i sitt esse

- Jag tar en pilsner!
- een iilneer?
- Ja en Pilsner, kallas också för öl här!

Nu hade han lagt fram 2 förolämpningar på 10 min. När vi sedan blev serverad drycken ( av en annan kypare ) så drickar han ölen direkt ur flasken och hans hustru blir förbannad för att han inte använder glaset.

- Vi har ju fått glas för att vi ska dricka ur dom!
- Hade hon velat att vi skulle dricka ur glaset så hade hon hällt upp ölen i glaset! ( Trots klunk )

Sen satt jag och lyssnade på funderingar på varför dagens tjejer går omkring med långkallsonger mitt i sommaren. 2 par snygga solbrända styltor fångade han upp utanför också. Vilket för mig e en gåta eftersom han e nästan blind. När vi ätit oss mäta så frågade farfar om vi inte kunde få resterna med oss. Ännu ett pinsamt ögonblick. Men visst vi fick mat med oss i lådor. Tror inte jag vill sätta min fot där på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback