Du har rätt att skita i miljön om du är ung!

Jag vet inte om ni brukar läsa insändarna i sundsvalls tidning. men idag så stod det nått rätt roligt.. en gubbe har skrivit om att det inte är förjävligt att dom ska dra nya E4an över sundet som dom länge pratat om. Han menar att det inte är bra för miljön i Nolby, han ser det mycket hellre att dom drar E4an innåt landet och runt Sundsvall, Han ville även att dom skulle höja bensinen så den kostade 36kr liten. Så att fler utnyttjade buss trafiken.... Det här gör mig så jävla förbannad, först och främst så satsar jag allt jag äger att han själv såklart bor i Nolby. Han tänker enbart på sig själv! Att dra E4an innåt landet och runt Sundsvall är ju en längre sträcka. Och så vitt jag har lärt mig så är en längre sträcka = mer utsläpp. Ger mig fan på att den här gubben ifråga fått gråstarr och blivit av med körkortet, innan körde han en Land-Rover som spydde ur sig avgaser. Skulle vara ännu roligare om han var beroende utav hemtjänsten. Så att istället för att de ska komma 2 gånger om dagen så blir det 2 gånger i veckan eftersom bensin skatten ligger på 36kr liten.

Hörde sedan på nyheterna imorse att dom hade gjort en undersökning som visade att vi unga var sämst på att handla miljövaror. hmm kan det bero på att man får betala 20kr mer för en skithusrulle..

Jag bryr mig inte ett dugg om miljön, eler ibland så tänker man ju till... att hälla diesel på gräsmattan vet man ju att det inte är så bra. Men för det så kan ingen gubbe eller kärring klaga på mig. Ingen vuxen kan klaga på oss unga för att vi inte handlar eller är mer miljömedvetet. För så som jag ser det så är det dom som är gammla idag som har försett oss i den här situationen. Jag borde kunna hälla lacknafta i havet varje dag i 30 år innan jag borde känna skuld mot jorden. Nu sitter det 70 åriga jävlar i sina lägenheter och bara klagar, dom är så jävla bra på det också! Men hur fan var det under deras livstid? De satt och körde bilar som krävde att en halv skogsdunge måste huggas ner för att de ska ta sig till stan. De rökte cigg, ciggariller och pipa samtidigt. Kälsortering fanns inte äns. De provsprängde vapen i skogar och vatten. Allt som är förbjudet idag för att det är miljöfarligt och skadligt är deras påhitt. Det fanns ju inga miljölagar på den tiden. Sen ska vi växa upp i den här jävla skiten och ta hand om ert fördärv. Sem sitter ni hemma och är präktiga och tycker att bensinen ska kosta skjortan.Men det är klart, ni tjänade ju era pengar då det inte fanns vissa riktilinjer som man måste följa. Sen har vi dom som blivit av med körkortet men bara för att ni sitter hemma och inte tar er någonstans så behöver inte hela Sverige sitta hemma. Klaga på er själva istället, för jag har då fan inte hunnit förstöra mer än grästuva!.

Kommentarer
Postat av: stina

hejja erik! skicka in det till tidningen :) allt bra annars? lääänge sen jag såg dig nu!

Postad 2007-12-17 kl 21:32:35
URL: http://superstajna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback