Jule tider!

Snart är det tajm att börja med julklapparna.. varje år så klagar jag över att det är så jobbigt och att det är dyrt och att man inte har tid. Men ska jag vara helt ärlig så är det rätt kul. Man får ju ge bort något fint till någon man tycker om.. Tid har jag, jag har så mycket tid över att jag måste köpa julklappar för att få tiden att gå. Pengar har jag också eftersom det inte blir allt så många klappar. Sen är det ju rätt mysigt att knata omkring på stan och varva av med en kopp kaffe mellan klapparna.. eller som Perci tyckte att vi skulle göra, dricka öl mellan klapparna, men då finns det ju en risk att det bra blir tok i paketen. För nått år sedan så hade jag sjukt bra julklappar till alla, bland annat en färjestads matchtröja som jag beställt med namn och nummer på ryggen. Va lite tråkigt att någon annan tog åt sig äran för paketet bara :S.
...
Nu sitter jag och halsar i mig ramlösa (damcykel). Är så sjukt törstig, Var på julbord igår och det e ju så lite salt i den maten. Men gott var det, man (jul)borde göra om det igen.. eller ja just ja! ska ju på julbord i morgon också.. hmm samma sak varje år, när julmaten serveras på julafton så är man less på den. Ikväll ska jag avnjuta lite julglögg hade jag tänkt. Om det blir saft glögg eller någon spetsad variant e svårt att säga nu.. men efter en sväng på bolaget efter jobbet säger kanske lite åt vilket håll det lutar åt.
...
Lyssnar på Avantasia nu i mp3 spelaren, riktigt bra faktiskt måste jag säga. Hade dom i lurarna när jag åkte till jobbet igår också. Hårdrock i öronen och försenad till jobbet var ingen vidare bra kombination. Men i tid kom jag iallafall. Var in på olearys igår och såg sista perioden av hockeyn. Jävlar var bra dom fått till olearys bowlingen. men jag skulle inte vilja spela bowling samtidigt som jag ser på hockey, en hel del utav spänningen går lite förlorad då. Näe nu ska jag titta lite på trutboken en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback