När förtoendet sviker!

Kl är nu 12 på måndag. Skulle ljuga rejält om jag sa att jag  var pigg. Skulle även ljuga om jag sa att jag var lite små seg. Jag ljuger däremot inte om jag säger att jag är närmare döden en levande. Men jag har bara mig själv att skylla. Jag låg vaken igår och tittade på en B-rulle på sexan.. Sen kan även andra aktiviteter i helgen ha spelat in lite.. Som att komma hem från Oscar kl halv 4 på lördag morgon för att sedan kliva upp kl 08.00 för att sätta sig på ett tåg till stockholm för att titta när timrå spelar mot djurgården. Hade sett fram emot resan, få gå på och strosa på stan ett par timmar innan nedsläpp. Men tydligen så blir man aldrig vuxen när man åker med timrå suporter klubb... deras regler är ju så pinsamma så det e inte sant. När vi kom ner till märsta ( kom inte längre för sj hade nått underhålls arbete på linjen ) så fick vi inte avvika från gruppen! Lämnade vi gruppen så fick vi ingen biljett till matchen. Vilket e helt sjukt med tanke på att när man betalade resan så betalde man för resa och biljett. Det som var anledningen till denna regel var att tidigare så har dom delat ut biljetter men att då folk lyckats slarva bort dem när de varit iväg på olika rövartåg. Så för att slippa diskutionerna med folk som vill ha nya biljetter så delas det istället inte ut några biljetter samtidigt som man omyndighets förklarar ett tåg fullt med vuxna människor. OK! att säga att hela tåget var vuxna människor var en stor överdrift. Då syftar jag inte på grabbarna och tjejerna i 15 års åldern som satt och åt kexchoklad och drack coca cola hela resan, Inte heller de i min ålder som drack öl och hade roligt. Utan jag snackar om gubbarna på 50+ som söp skallen av sig och lämnade vettet hemma i timrå. Helt sjukt pinsamt att se dessa så kallade vuxna människor bete sig som fjortisar som firar sista april. Annars så var det en rolig resa. 
...
Har ett fruktansvärt stort problem nu, eller problemet har funnits enda sen snön kom. Jag känner mig inte längre safe när jag traskar runt i mina vinterkängor. Jag gjorde en nära på vurp i början av vintern vilket har lett till att jag tappat förtroendet för mina puma skor. Ifjol var dom helt underbara, jag kunde gå lodrätt med dom utan att halka. Men nu verkar det som om dom gett upp sammarbetet med mig. Som tur är så har jag sjukt snabba reflexer och ett balans sinne i klass med Ingmar Stenmark. Men det känns endå oroväckande. Har redan dragit på mig en stel rygg och en stel nacke pga mina zombie liknande walk stil. Undra om den magiska åldern för att börja med bråddar är när man e 25? undra om det är då man känner rädslan för bruten lårbenshals? Är mina skor fortfarande i världsklass? De kanske inte känner att det finns lika mycket självsäkerhet i fötterna som ifjol! Skor kanske fungerar på samma sätt som hundar.. de måste känna att den som för har kontroll på grejerna.

Nu får det räcka med tankar för idag! hörs hej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback