Sveriges Nationaldag

Vilken Spännande och oerhört givade dag det här är. Jag firade denna dag genom att besikta en släpvagn på svenskbilprovning. Vet ni om att det inte är så jätte viktigt att blinkers inte fungerar på en vagn? Mitt exeptionella MVG i svenska har äntligen visat sig vara till nytta. Med lite smooth talk så lyckades jag få den godkänd. Kan även ha varit så att gubben som stod bredvid hade ett finger med i spelet. Vi snackar gubben som skrek och svor åt de trevliga besiktningsherrarna. Trodde det var ett skämt först. Men han var verkligen förbannad, att få ombesiktning måste ta väldigt hårt på vissa. Det här var ju en liten taning 55årig gubbe så de la bara döv örat till medans han stod och gapade. Men eftersom jag har biceps i Hulk Hoogan klass och en solbränna som måste ha sett ut att svida rätt bra, så misstänkte dom nog att jag var en lättretad jävel. för att inte ställa till med act 2 i hall nr 3 så fick jag köra vidare. Eller så hade det med att jag sa att kontakten på min bil var trasig och att det fungerade på min fars bil. Det är nog en mycket mer trovärdigt. Vad gjorde jag sen då på denna högtidstag tro? joo jag åkte hem, brände på en panna kaffe brände ut nya takida skivan för tredje gången och la mig på terassen och solade. Två timmar senare så gick jag in och knåpade lite skinflagor i fejjan. Ställde mig framför spegeln och konstatera att jag har en riktig sprit bränna iår med. t-shirt bränna med svettbands ränder. imorgon ska jag trä skidstrumpor på armarna så jag kan jämna ut den lite.  Undra om jag får strumpludd mellan fingrarna då? Resultatet kan ni läsa om senare.
...
Igår var jag föresten ute och åkte moppe. Gjorde hela 4 mil på den. Det blev ett varv runt Alnö. Åkte ner på alla vägar som fanns. Gissa om jag upptäckte en massa badstränder. Grymt skönt var det också. Alla dofterna som slog emot mig efter varje kurva var helt magiskt, ena stunden doftade det syren, andra stunden havet och på vissa ställen nygrillat.. Hittade även en massa båthamnar jag aldreg vetat om. Det var verkligen en spännande trip. Måste göras om snarast!!
...
Upptäckte ikväll att midsommar kommer smygandes också. Skulle vara kul med en roadtripp någonstans fira på bortaplan. Men tyvärr så jobbar jag fram tills kl 15.00. Käns lite surt att sätta sig i en bil och dundra iväg 40mil på nått då. Risken finns att man får åka ensam då också. Näe nu får det bli en Zero och Spin City på sexan.

Hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback