Skol skjutningen

Hur fan kan det hända i Finland. Tänker inte säga hur det kunde få hända. För det kan man inte lasta någon förutom föröveren själv. När det sker i USA och Ryssland så brukar jag inte ens höja på ögonbrynen. Men FINLAND! De e vell rätt lugna av sig. Var ju mycket surr förritiden att alal finnar bar kniv. Men det kanske bara var i Timrå det sa så i.
Händer det i Finland så kan det hända i Sverige också. Det är ju lika mörkt här om dagarn som på andra sidan sundet... Men sen blir man ju lite brydd på alla citat Aftonbladet har i sina artiklar..

? De är i chock, säger uppgiftslämnaren.

? Det är många här som gråter nu, säger Nikolai Mäntyoja .

Man behöver ju inte vara Magnum PI för att förstå att många är ledsna. Men det citatet tror jag är från en man som är påväg att trösta en massa elever. Sen i brist på citat så snappade en reporter upp det.

? Barndomsvänner berättar att han betett sig konstigt och ritat bilder på folk som skjuter.

Det här citat tyckte jag allra mest om. Först reagerade jag på att det står barndomsvänner. Fanns det inga andra vänner. Det förekommer inte heller när han ska ha ritat bilderna. För vilken människa som hellst kan ju framstå som små galningar om man går bakåt i tiden. " Erik sprang ofta omkring i bäcken och lekte krig" Visst fan skulel man framstå som värsta psykopaten. Men man kanske ska tillägga att leken inte utfördes ensam. Kanske även att det rörde sig om krig med ärtrör. Men främst att det skedde för 20 årsedan.... Nu har ju inte jag som tur e gjort nått dylikt och jag försvarar absolut inte han som har gjort det heller. Men fel att komma med lite mer fakta än att bara skriva en massa smutskastningar i tidningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback