Polisen

image3

Här var jag idag!

Satt på självaste stationsbefälets kontor som en laglydig medborgare. Satt dock så obekvämt i besökstolen med revolvern ner stucken i jeansen. Sjukt vilken respekt den där kåken utstrålar. På darriga benen och ojämna andetag så kliver man in i entren och möts av en kvinna i uniform. Känns som om dom genomskådar än på engång. Dom vet garanterat vem man är, på fika rasterna så går dom igenom min file och funderar hur dom ska sätta dit mig, eller hitta mig. Tanken slog mig att man kanske är anhållen i sin frånvaro utan att man vet om det. Sen valsar man in där som gubben i lådan, man bara väntar på att dom ska dra puffrorna och trycka ner fejjan i betong golvet. FREEZE M-F!!! Men man är ju trotts allt rätt laglydig, man är ju en liten svensson förbrytare bara. Man råkar ladda hem någon låt från internet ibland, och i stressat tillstånd så kan man ju överträda hastigheten ibland. Men mer än så är det ju inte. Men trots att man vet att man är helt oskyldig så blir man som en liten ipåkommet busfrö när man kommer in. Vilket fall så var jag där gällande en parkeringsbot, som inte ens var min bot. Så det var ett rätt skönt besök. Boten blev by the way riven....
...
Igår var jag på surströmmings dinner med jobbet också. Jag kommer fan aldrig bli vuxen/norrläning. För fan vad det där stinker. Som tur var så fanns det annat käk, så man fick en liten chans att bli mätt ochumgås med lite  andra människor. Mer spännande än så var det vell inte

Kommentarer
Postat av: syrran

men eftersom du ändå gillar att vara i kvarteren, så kanske du vill följa med mig på en rättegång snart, det ingår i min kursplan vettö ;)

Postad 2007-10-11 kl 17:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback