Helvetes dagen!

Nu är klockan 18 över 12. har Precis kommit hem från pimplingen, har bara hunnit med en dusch sen jag satt foten innanför tröskeln.. Det som skulle bli en lugn och avslappnande dag blev kanske det grymmaste träningspasset genom tiderna...

Det började så härligt med att vi hade packat väskan med korv dricka och engånsgrill och en massa annat. Allt gick enligt planerna. Men vi hann knappt åka ut på skoterleden innan Adam lyckades välta med skotern. 100 meter efter det så lyckades han köra fast. Vi stod säkert i en halv timme och försökte gräva fram den. Sen körde vi fel kanske 12 gånger så det slutade med att vi åkte på vägen istället. När vi tillslut lyckades hitta fram till sjön så var vi rätt iviriga att få borra hål i isen och börja med fisket. Till min stora förvåning så drog Adam den ena efter den andra. När han tillslut hade dragit 10 firrar så var jag dö less. Så då startade vi grillen och såg till så vi fick i oss en rejäl lunch

När lunchen var uppäten så testade vi att byta pimpel spön med varandra. Det kan jag lova er var det bästa jag gjort under dan. För jävlar i min låda vad jag sen drog fisk. Då var det Adam som satt och surade. Vid det här laget var vi rätt frusna och bestämde oss för att pröva på andra sidan sjön för att sen bege oss hemmåt. Det mina vänner, det kan jag säga var ett av vårat sämre bestlut under dan. För när vi ligger och kör över sjön så smäller det till och ryker som fan från motorhuven. Vi stannar och ser att det sprutar kylarvätska och att variatorremmen bara var i smulor. Nej nej nej!!.. Men som tur var (om man får säga det) så hade variatorremmen bara slagit sönder en slang klamma, så det var inget som var förstört. Otur ( om man får säga det) så fanns det ingen reserv remm i skotern. Så nu hade vi en 3 km lång promenad till närmsta väg. Den promenaden var kanske den jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. För varje steg man tog så sjönk man ner till knäna. Det tog oss timmar att ta oss till vägen. Under den tiden så hade jag funderat flera gånger på att bara lägga mig ner och förmultna. Sen var man trött/less. Så för varje steg man sjönk ner så skrattade man. När vi nådde vägen så hade vi ordnat lift hem till Adam. Så vi slapp iallfall gå en mil på asfalt. När vi kom hem dit så bestämde vi oss för att ta den andra skotern till sjön för att se om vi kunde bogsera den.

Men självklart så fanns det inge bensin i den skotern. Så vi satt oss i bilen och åkte 2.5 mil till närmsta bensinmack och tankade upp en dunk. Men eftersom skotern vi skulle åka upp med nu inte är gjord för 2 så beslöt vi oss för att binda fast ett rep bak och dra mig på slalomskidor. Så jag klämde i mig ett par pjäxor som var 3 storlekar för småa. När vi sen åker upp så tyckte Adam det vore roligt att gasa på lite. Så i 70 knyck flög jag fram på mina skidor i ljustorps skogarna. Problemet var bara att det sprutade upp skare från skoter upp i mitt ansikte, Vilket inte var så jätte härligt. Men när vi väl kom upp till sjön så visade det sig att skotern var för tung för att bogseras. Eftersom vi hade lämnat kvar isborr och all packning där uppe så beslöt vi oss för att sätta oss och pimpla en timme och fundera ut hur vi skulle göra. Men hur än vi vred och vände på problemet så gick det inte. Så vi "gömde" skotern i skogen och begav oss hemmåt igen.

Så imorgon är det nya tag som gäller. Hoppas Adam har tagit sig en bra funderare under natten om hur vi ska lyckas få hem den.

PS: Om ni undrar vart fisken tog vägen så tänkte jag ge den till syster så katterna hennes får en smaklig måltid. Men efter att ha pratat med dom så visade det sig att dom inte ville ha dom. Så då ringde jag nästa katt ägare och gav fisken till Putte och Sofie.





Lunchen, faståkningen och variatorremmen

Kommentarer
Postat av: Ida

Det va inte mina skidor och pjäxor du trängde på dig va? Eftersom varken Ida eller Adam äger ett par skidor, och Ida har lånat mina...så vart jag lite orolig ;)

Postad 2008-04-13 kl 10:24:54
Postat av: Jag

Hihihi, vad roligt!!!

Postad 2008-04-13 kl 12:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback