Rattfull

Dåligt med inlägg den här veckan. Men nu kan jag inte hålla mig borta nå längre eftersom jag är djupt fundersam. Jag och Hedlund var en sväng på birsta idag och in till stan och ut på alnön  ( jo det tog hela dan ). Vilket fall så åkte vi förbi en blåskontroll som polisen satt upp. Så våra briljanta knoppar slogs ihop till en diskution. Det är ca 20 000 st som kör rattfull varje dag. Totalt livsfarligt, oddsen för att du ska krocka med en är skyhöga enligt vägverket och polisen. Men hur kommer det sig då att en rattfull inte krockar med en rattfull. Oddsen för det måste ju vara enorma. Borde inte ens hinna ut ut parkeringsfickan innan någon av dom klantat till sig. Borde undersökas tycker jag. Hade bränt ut en skiva med Billy Ocean för trippen, solbrillor och isglass samt Billy i högtalarna gjorde dagen riktigt härlig.

PS: Ja och nej leken var stundstal igång. Hedlund gick på en stor nit utanför Cupolen. Men han vägrade erkänna det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback