Fredag

Klev upp kl 06 för att åka med Adam och Gullan till njurundas och pimpla. Eftersom jag inte är någon van vinterfiskare så har jag inte utrustning för det heller. Adam och Gullan kom med två väskor var, 4 pimpelspön och goretex ställ och fodrade gummistövlar och allt vad fan det var. Själv drog jag på mig snowboard kängorna och ett par täckbyxor och stoppade mitt enda spö i fickan och gick ut i bilen. Det visade sig att det inte var så bra kläder för dagen, för när jag hade satt mig ner och fått i grejerna så var jag dyngsur om fötterna. Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv!!! jag satt i vatten upp till fotknölarna och det rann rakt in i skorna. Kunde ha suttit barfota på isen lika gärna. Men det var värt de, för jag fick två fina rödingar.



...
Kvällen blev lugn, drack kaffe och åt tårta hos Dick och Ullen då Ullen fyllde år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback