Lördag

Jag har gruvat mig för att skriva det här inlägget, men det måste väll göras. Jag har levt i skam sen i lördags kväll... Förlåt, jag måste ju börja med dopet så klart. Dopet var kanon fint, det var ett litet dop med inte så många bjudna. Prällen skötte sig skit bra, och familjen i fråga var också oklandrig. Finns lixom ingen "incident" jag kan rapportera. Men själv tycker jag det är jobbigt som tusan att vara i kyrka. Tycker det blir stelt och onödigt strikt. Men det kanske bara är jag, jag har ju ingen kyrk vana. Om ni undrar varför jag aldrig vill sjönga på singstar eller nått sånt, så skulle ni vart med på dopet, Det blev en klassikt Erik miss. Första psalmen kände jag mig redo, ville föregå med gått exempel inför Linus som satt bredvid. Jag han inte inte med första raden innan det blev katastrof. Istället för "barnaskara" så blev det "homoskara". Efter det satt jag knäpptyst och skötte kameran istället...
...
Kvällen då... nu kommer skiten jag tänkte skriva från början, Men ska det vara rätt så ska det göras i ordning, Efter det här så kanske jag kan sträcka på ryggen och se mig själv i spegeln. Jag har vart ner i diket med bilen, och det rejält. gick mellan 70-80 knyck när det bar iväg. Fram spoilern under kofångaren är bara smäck! Men annars blev det inget mer. Så jag hade en jävla tur. Trodde det bara skulle vara skit med hela fronten först. Sen finns det ju en liten detalj till också, en detalj som jag vet min mamma och min pappa inte kommer bli så glada över. Kanske ingen annan heller förhoppningsvis. Men det är ju det här med säkerhetsbälltet. Brukar kunna slarva med det till och från, men efter det här så tror jag nog det kommer sitta i ryggmärgen att man ska sno på sig det. Som tur är så sitter jag inte och skriver från en sjukhussäng nu. Utan jag sitter i soffan hemma utan ens ett blåmärke. Det kanske beror på att jag tidgare på dagen vart i kyrkan, att det var därför han skonade mig. Eller så var det för att jag under press släppte fram mitt inre jag som styrde ratten i sådan precision att det gick så bra... Eller så hade jag en förbannad röta. Det känns iallafall skönt att fått skrivit det här. När jag kom hem från incidenten så var jag alldeles skakis i händerna.... Aja nu ska det liras lite GTA IV.


Kommentarer
Postat av: henke

men erik,hur är det möjligt???? 4wd å allt!!!

Postad 2008-12-09 kl 08:02:58
Postat av: henke

det måste ha varit fel på vägen!

Postad 2008-12-09 kl 10:16:11
Postat av: Loggy

Det skulle ju hända förr eller senare ändå, va? Kommer inte som en chock direkt :P Hoppas du verkligen är noga med bältet i framtiden.



Ojojoj...dop är rysliga tillställningar. När vi döpte våra i april skämde jag ut mig TOTALT. Har inte ens vågat titta på filmen än. Ullis stod bredvid mig och gasade på i psalmerna så jag fan höll på att DÖ! Shit vilken dålig sångröst! Hahhahaaa. Jag garvade mig igenom dopet.

Postad 2008-12-09 kl 11:35:47
Postat av: Sofie

Du måste ta det lugnt ute på vägarna! Det är ju svinhalt! Vill inte skrapa ner dig från nån lyckstolpe i vinter.

Postad 2008-12-09 kl 15:02:53
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vafan Erik! man ska ALLTID ha bälte på sig!! drog du ner i diket efter dopet eller?

Postad 2008-12-10 kl 15:07:36
URL: http://helldorf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback