Bussrökarn

Igår när jag tog bussen till jobbet, så kallade busschaffisen mig för bussrökarn. Rätt rolig historia faktiskt. Men i sommar när jag skulle ta bussen en fredag kväll till stan så satt jag bredvid just den där gubben. Fredag kväll titt stan är som ni vet = full buss! Jag kände igen han eftersom han kört buss säkert de senaste 20 åren. Men så här hade jag aldrig sett han förut (hoppas jag), för den här gången var han kanon full... Eftersom han kände sig som en kung på bussen så tände han en cigg och satt och blossade, sen sa han att han skulle gå och surra med den arbetande chaffisen , så han gav mig ciggen. Visst tänkte jag som var mer än glad att slippe fullgubben. MEN GISSA VAD GUBBFAN GÖR NÄR HAN E HOS CHAFFISEN!! jag hör hur han högt säger " Öh grabben där bak sitter och röker ".. Jag sitter där med en cigg i näven knall röd i fejjan när den arbetande chaffisen skriker åt mig " Släck ciggen innan jag ringer polisen"... Fyll gubben kommer tillbaka och skrattar så han håller på att dö.. tar sin cigg och mosar den på golvet. Ropar åt den arbetande chaffisen att han släckt ciggen nu. Med två vakande ögon på mig i backspegeln och 40 par ögon på mig från de andra resenärerna så blickar jag ut mot Biltema parkeringen och tänker att det bara är halva vägen kvar...

Kul iallfall att han kommer ihåg det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback