Så överkörda vi kan bli...

Helt allvarligt, hur överkörd kan vi svenskar bli? Vi står och tittar på när skatterna höjs och hur våra svenskägda fabriker säljs utomlands utan att röra en min. Vi muttrar lite på jobbet och höjer rösten lite bland vänner. Men inte mer. Nu har vi ännu en gång blivit överkörda. FRA lagen är i framröstad. Tycker argumenten för är så roliga. Att vi ska kunna skydda oss mot terrorister. Mm för vi i sverige är ju ett sådant mål för terrorism. Sen gillar jag också när dom säger att om man har rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig för. Visst men det är vi med rent mjöl i påsen som kommer bli granskade, det är även vi som kommer att betala för skiten. Högre abonemang och högre telefon kostnader. Som om vi inte redan betalar så det räcker... Snart kommer det koka över för någon, och någon kommer göra en "falling down" mot regeringen
...
Sen tycker jag alla politiker verkar ha samma åsikt. Finns ju ingen man kan rösta på som vill samma sak som "folket". Det är fan ingen demokrati i det här landet....


Kommentarer
Postat av: LogLady

Jooo det finns politiker som vill annat, men de blir övertalade, mutade och hotade för att tycka samma sak. Eller så blir man helt enkelt bara hjärndöd efter viss tid spenderad i riksdagshuset.

Postad 2008-06-19 kl 08:33:26
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag håller med dig! Känner mig kränkt och rädd. Man kommer ju för fan inte ens kunna gå in på internet utan att bli granskad. Tänk om man råkar skriva något av "orden" dom har i sin sökdatabas...då blir man ett target i säkert två veckor, utan att man vet det. I'm screwed!

Postad 2008-06-19 kl 11:23:13
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback