Alternativa användningar till bensin

Från och med idag så har jag bestämt mig för att lära mig något nytt varje dag. Brukar ofta gå in på Wikipedia och kolla upp hur saker funkar och så. Senast så gick jag in och tittade på bensin, en produkt som används i det dagliga livet. Som vanligt så fick man sig en AHA upplevelse. Innan motorn uppfanns, vet ni vad bensin användes tiil då? Nu vet jag det. Sjävlklart så tänker jag också dela med mig av det. Bensin användes som fläckbortagning, samt för avlusning!! Som fläckbortagning har man själv också använt bensin, det blir en sådan fin glans i parketten.. Nä men som ung moppe raggare så använde man bensin till att få bort olja och sot och sånt. Men som avlusnings medel tycker jag inte låter direkt hälsosamt. Men lössen lär ju ha dött kan jag tänka mig :P.. Det var dagens lärdom till er!

Kommentarer
Postat av: LogLady

Tack för att du även lär oss bloggläsare lite onödigt vetande!! Lova att lägga ut dina nya upptäckter här också.

Postad 2008-05-12 kl 12:27:43
URL: http://loglady.blogg.se
Postat av: och lite mer fakta...

Wikipedia, nja...
bensin, jaha, men då måste man väl ha satt eld på de och samtidigt fått en snabbrakning...
Annars, för att bara tillägga lite, så var det såpa, fotogen och olja, gråsalva=kvicksilver med ister(fett), giftig sabadillättika, olja med malda frön.
Rakning oftast ett måste. På 60-talet smorde man huvudet med DDT och stannade hemma från skolan i två veckor(DDT är mycket cancerframkallande). År 1965-försvann lössen några år men återuppstod av någon anledning. År 1999 såldes 71.000 förpackningar.
Förr kunde det anses ohälsosamt att inte ha hårlöss för då ansågs man sjuk och svag. Lössen flydde! Det var inte bra!

Postad 2008-05-12 kl 14:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback