Folket i Granloholm

Här på jobbet så bor det en farbror intill, han e kanske hur härlig som hellst. Tjugo i tre VARJE dag så sitter han i köksfönstret och vinkar åt mig när jag kliver ur bilen. Så nu blir det så att så fort jag kliver ur bilen så tittar jag mot det fönstret, han vinkar och jag vinkar tillbaka. På andra sidan finns det en till farbror. Han skyndar sig nästan ut när jag slutar så han får byta några ord. Kanske ska presentera dessa två ensamma herrar för varandra. Men sen tfinns det några riktiga legender. Det finns en familj som jag kör en minibuss, har reagerat på den eftersom det fortfarande sitter dubbade vinterdäck på den. Igår kunde jag sitta och titta ut genom köksfönstret och se hur han och kärringen sin satt på knä med varsin hovtång och drog ur alla dubb ur däcken. Jag finner inte ens några ord för det... Men dom verkar lite hmm egna kanske man ska säga. De gör inge annat än att sitta ute och röka. Spelar ingenroll om man tittar ut halv 4 på natten. Till råga på allt så har kärringen en bulle i ugnen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback