Gungstol och godisskålar

Nu tänkte jag berätta om godisskålen. Låter kanske inte så jätte roligt, den är nog inte så jätte rolig heller. Men det är en liten historia som jag känner för att berätta om. Ni förstår enda sen jag var liten och hälsade på min gammelmormor så hade hon alltid en liten godisskål stående i sin bokhylla i vardagsrummet och det fanns ALLTID godis i den. Så alltid när jag var där så tog man godis och satt sig i gungstolen och läste serietidningar medans dom vuxna drack kaffe och pratade. Jag älskade den där gungstolen! Den var så härlig att sitta och filosofera i. Så för några årsedan så ville min gammelmormor att jag kom och hämtade den. För den stolen var min helt enkelt sa hon. Den stolen har stått i hörnet i sovrummet och fungerat som klädstol. Det var nu när gammelmormor gick bort som jag tog mig tid och rensade fram stolen. Så nu på sistonde har jag faktiskt suttit i gungstolen om kvällarna och gungat, enda skillnaden är att serietidningarna är borta och bärbara datorn istället ligger i knä... Men åter till godisskålen, jag tog vara på den eftersom den glädjer mig och förknippas med min gammelmormor. Så jag kunde såklart inte vara sämre. Jag har fyllt upp den med godis och lovat mig själv att det ALLTID kommer att finnas karra i den..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Fick nästan en tår i ögat. Jättefin skål! Den kunde lika gärna ha fått bott här hos oss. :D

Postad 2009-02-05 kl 17:45:36
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vadårå? :D

Postad 2009-02-05 kl 21:34:51
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Elin & Odin

Men vad söt gammelmormor du vekar ha haft. Jag förstår att det sitter en massa minnen i skålen & gungstolen. Var rädd om dom!

Postad 2009-02-05 kl 21:39:08
URL: http://odins.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Hahahaha ja dom är så jäkla roliga de här grabbarna! =)

Asså du är lika grym som dom på att dansa? HAHA



Carwin skidor? Vad e det? =) Låter skoJ!!?



Åh hemmafest skönT! Jag har ingenting planerat i helgen faktist.. skulle haft en sång o låtskrivar helg tillsammans med Andreas o Tim i Baby Alice.. men det blev flyttat till nästa helg..

Postad 2009-02-06 kl 01:25:24
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Hierdis

Ååååh, precis så var det både hos min mormor och hos min farfar! Nu har jag mormors godisskål och den betyder väldigt mycket för mig :)

Postad 2009-02-24 kl 12:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback