Film - Far Cry

Lill-Erik pratade inte gott om filmen innan jag skulle se den, men eftersom jag spelat båda spelen och tycker dom är fruktansvärt bra så måste jag ju ge filmen en chans.

Gick först in på IMDB för att kolla om det var någon bra skådis med. Såg direkt att det inte var några action hjältar direkt. Jag blev däremot överaskad att se Emmanuelle Vaugier, hon var nämligen med i flera avsnitt utav 2 and ha half men. Huvudskådisen Til Schweiger kändes däremot väldigt B-skådis. Uwe Boll som director gav inte heller några kittlande känslor, den enda film jag sett med honom är Postal. Far cry hade fått hela 2.7 poäng utav 10 på IMDB så med det betyget och Lill-Eriks hånfulla skratt medans han såg filmen så gjorde jag mig berädd för att se en fruktansvärt dålig b-rulle.

Filmen börjar med ett skådespel som får självaste Dolph Lundgren att ses som ett geni. Men Uwe Boll har tänkt att börja filmen starkt med en action scen för att fånga publiken direkt. Tyvärr så är effekterna i b-films klass och får än mer att skratta än att känna kalla kårar och säga wow. Första gången man får träffa huvudskådisen jobbar han som kapten på en tursistbåt som åker ut för att titta på valar. Paret med på båten spelar över och huvudrollsinnehavaren kör med en hård attetyd men som mest blir pinsam.
Så här kan jag alltså fortsätta genom hela filmen. Filmen är ett enda långt pinsamt försök till spänning action och humor. Men allt blir bara fel då skådisarna inte levererar. Kanske även irriterar mig över att filmen är tysk och att nästan alla skådisar också är tyskar som försöker prata amrikanska. 

Det finns tyvärr inget bra att säga om filmen. Den är inte ens lik spelet. Hade så klart hoppats att filmen skulle göras bättre då det är ett sådant populärt spel.

Betyget på filmen blir det lägsta jag gett en film någonsin. Jag brukar kunna finna små ljuspunkter som lyfter vissa filmer men här är det ett dött race från början till slut.

Betyg: 1 av 10

 



Kommentarer
Postat av: Putte

Va fan, inte ens en rolig betygs skala? :O

Postad 2009-03-11 kl 12:43:01
Postat av: LillErik

Precis det jag menar med denna film, ville bara ha det på svart och vitt, men lite synd att du inte tog med den spontana sex scenen.... den sämsta jag sett i mitt liv...

Postad 2009-03-11 kl 22:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback